Урок української мови 3 клас

 Українська мова

Тема. Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок  з теми «Іменник».

Мета: формувати комунікативну компетентність учнів;  узагальнити й систематизувати знання учнів з теми «Іменник»; удосконалювати вміння знаходити іменники у мовному потоці,  класифікувати їх відповідно до роду, числа, загальних і власних назв; закріплювати навички змінювати іменники за відмінками; розвивати мовлення школярів, мислення, творчі здібності; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови, до  Батьківщини, до природи. 

Обладнання: презентація, казковий герой.


І. Організація класу.

Передбачення.

Як ви думаєте, яким буде сьогоднішній урок?

Гасло уроку.

Працювати ми будемо на уроці під гаслом. Щоб прочитати гасло, треба скласти його з розсипаних слів.

Добре того навчати, хто хоче все знати.

А ви хочете багато знати? 

Аутотренінг.

Тож налаштуємося на урок і промовимо вислови аутотренінгу.

Я – учень,

Я – учениця.

Я ходжу до школи.

Мене вчать учитися.

Я все розумію.

Я хочу все знати.


Робота в зошиті.

Запис дати      21 лютого     Класна робота

Прихід казкового героя.  (Космічна заставка. Звуки. З’являється Інопланетянка)

Хто це?

ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Дівчинка-інопланетянка завітала до нас, щоб познайомитися з нами і подружитися. Їй дуже цікаво дізнатися, якою мовою ми розмовляємо, що вивчаємо на уроках.

   Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо знання з теми «Іменник». Закріплюючи свої вміння, спробуємо розповісти про нашу планету, про нашу прекрасну країну, наш неповторний край, про чудових людей. Загалом, на вас чекає багато цікавих вправ і завдань.


ІІІ. Робота над завданнями уроку.

Мовна розминка.

Звуковий сигнал – Це нашій гості надійшов звуковий сигнал з космосу, який вона передала на екран. Що може значити це число? Я схвильована, адже у нас не урок математики… Та не будемо панікувати, а подумаємо, що може означати це число.

21 лютого – Міжнародний день рідної мови.

У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана  нарівні з французькою й перською, найкращою, наймилозвучнішою і найбагатшою мовою світу.

Каліграфічна хвилинка

мо   ов   ва

Складання речень зі словом  мова    Запис на дошці і в зошитах.

Добір спільнокореневих слів.

Отже, бережімо нашу рідну мову, шануймо її і пишаймося нею.

«Мозковий штурм»

Що таке іменник?

Яку назву можуть мати іменники?

Як пишуться іменники, що мають власну назву?

Який рід можуть мати іменники?

За чим змінюються іменники?.

За чим ще змінюються іменники?

Скільки відмінків є в українській мові?

З якими частинами мови зв’язується в реченні іменник?

Загальні та власні іменники

Що таке власні іменники? (Прізвища,імена, по батькові, назви міст, річок, вулиць, клички тварин.

Як вони пишуться?

Наведіть приклади річок України, міст країни, головну вулицю столиці, відомих людей нашого краю, клички чотириногих чи пернатих друзів.

Запис будь-яких двох    Леся Українка,  річка Дніпро.

Число іменників.

Дівчинка не вміє розмовляти нашою мовою, але  хоче вам повідомити, що бачила зі своєї планети. Ви хочете дізнатися? Тоді увага на екран.

Визначте число іменників.

Самостійна робота.

Прочитайте іменники.

І варіант випишіть іменники, які стоять в однині, а ІІ варіант – в множині.

Які іменники вживаються тільки в однині? А які тільки в множині?

Рід іменників.

В нашого народу є славна традиція  – плести віночки. Нещодавно ми вчилися їх плести. А сьогодні ми пригадаємо квіти традиційного вінка і розмістимо квіти на галявини, розподіливши їх за родами.

Ч. р.                         Ж. р.                         С. р.

Мак                         волошка                     

Барвінок                 ромашка

Любисток               півонія  

Деревій                   мальва

                    Чорнобривці           ружа

                                                     вишня

                                калина

Якого роду немає у нас квіті? Утворіть від поданих слів іменники середнього роду.

Добрий –     ….    добро.  Щастить  - …   щастя.  Здоровий - … здоров’я.

Хочеться, щоб квіти, які ростуть на нашій українській землі, і з яких дівчата плестимуть вінки, несли  їм здоров’я, щастя і добро.

Фізкульхвилинка

Коло єднання  «Сонячний віночок»

Відмінювання іменників.

Спів солов’я.     Зображення.

Послухайте, чий спів лунає? 

Соловейко – це птах-символ України. Він славиться свої унікальним співом. Щоб чудово співати, треба тренуватися напевно зо три роки.  Ще він один з кращих птахів, хто є рекордсменом в поїданні шкідників у наших садах і гаях.

Відмінювання іменників:     соловейки      сади

Робота з підручником.

Виконання вправи 286, с. 119.

Прочитайте текст. Які недоліки є в тексті?

Замініть слово, що повторюється іншим словом.

Прочитайте 4 речення. Запишіть його.

Скоро на барвінку з’являться блакитні квіточки.

Знайдіть головні і другорядні члени речення.

Визначте відмінок іменників.

 Творча робота

Складання сенкану        

            Підсніжник

        білий     тендітний

  проклюнувся   проріс   зацвів

      він прокинувся від сну

                 весна

Робота в групах

     І група            ІІ група         ІІІ група       ІV група

   Ромашка         Соловейко         Мак               Кавун    


ІV.  Підсумок урок.

Передбачення.

Яким був сьогоднішній урок?

Вправа «Закінчити речення»

Сьогодні на уроці я вчився …

Найбільше мені сподобалося …

Підсумок.

Сьогодні ми закріпили та узагальнили знання з теми «Іменник»; намагалися познайомити нашу гостю з нашим краєм, його символами та традиціями, з нашою прекрасною українською мовою. 

Я думаю, що всі ви стали друзями дівчинки-інопланетянки. І вона ще не раз завітає до нас.

Моїми помічниками на уроці були ….

V. Домашнє завдання. 

      С. 122, впр.292, повторити правила с. 100-122. 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Різдвяне диво"